FILM OCH FILMMUSIK

En blogg om film och filmmusik

Min bilder
Namn:
Plats: Bohuslän, Sweden

Filmvetare

tisdag, oktober 11, 2011

Sci-mässa


Så har jag varit på Science fiction mässan i Göteborg, den 1-2 oktober. Jag blev lite förvånad att den hölls igen då den hade varit på våren. I alla fall bestämde jag mig för att möta gästerna, som jag mest brukar kolla in när jag är där. Susan Backlinie kände jag av någon anledning igen direkt från "Hajen". Jag valde fotot när man ser henne skrika över vattenytan. Skulle nog valt ett svartvit foto med henne och Steven Spielberg. Hon var mycket vänlig och mån om att hennes autograf inte skulle smetas ut, bli förstörd. Hon tog i hand och jag tänkte efteråt om hade skakat den handen med Spielberg. Till Veronica Cartwright valde jag ett foto där Sigourney Weaver var med. Cartwright frågade om hon skulle skriva med blå eller svart penna. Lite tveksamhet blev från mig. Skådespelaren jag fotade mig med var Robert Englund, vilket gick snabbt. Jag sa att jag bodde på Elm Street och han svarade att jag inte skulle sagt det. Vilket blunder. Fotot blev hyfsat.